My Dream

welcome

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industrys standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

TAHNIAH BUAT SABAH


Setinggi-tinggi tahniah buat Sabah kerana Kabinet Rakyat yang ditunggu-tunggu oleh semua rakyat akhirnya telah pun dibentuk oleh YAB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Sekaligus, kabinet kali ini agak menyenangkan pemikiran seluruh rakyat negeri Sabah kerana buat julung kalinya sebanyak 4 Menteri penuh dan 4 Timbalan Menteri telah dianugerahkan kepada Sabah. Ini merupakan satu sejarah terbaik yang pernah berlaku dalam sistem politik negara amnya dan Negeri Sabah khasnya. Justeru, saya juga mengucapkan terima kasih buat PM yang baru ini kerana beliau telah memikirkan jalan yang terbaik dalam memenuhi permintaan oleh ahli politik dan juga keseluruhan rakyat Sabah. Syabas dan Tahniah juga diucapkan kepada warga Sabah yang telahpun terpilih menganggotai Kabinet baru ini.


Datuk Dr. Maximus J. Ongkili :
Menteri Sains Teknologi dan Inovasi

Tan Sri Bernard G. Dompok:
Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi

Datuk Anifah Aman:
Menteri Luar Negeri

Datuk Seri Shafie Afdal:
Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah


Datuk Abdul Rahim Bakri : Timbalan Menteri Pengangkutan
Tan Sri Jospeh Kurup: Timbalan Menteri Sumber asli dan Alam Sekitar
Datuk Rosnah Rashid Shilin: Timbalan Menteri Kesihatan
Datuk Lajim Hj. Ukin: Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan



Tahniah dan Bravo! sekali lagi buat semua Yang Berhormat kerana telah pun terpilih. Dari sudut pandangan peribadi, semua posisi yang telah pun diberikan ini memang sangat penting dan pastinya akan membawa perubahan yang positif kepada negeri Sabah sendiri. Sebenarnya, cabaran yang sangat besar telah pun menanti para Menteri dan Timbalan Menteri yang dilantik ini untuk benar-benar menggunakan kelebihan, kesempatan dan kuasa yang ada untuk membawa perubahan kepada Sabah. Saya juga merasakan bahawa inilah masanya untuk mengubah lanskap pembangunan di seluruh pelosok negeri. Para Menteri ini juga harus berani mengambil kesempatan untuk melantik warga Sabah yang berkaliber untuk menjawat jawatan-jawatan penting di Kementerian masing-masing. Saya percaya bahawa dengan cara ini maka rakyat akan lebih terbela dan akan menikmati kehidupan yang lebih baik.

Akhirnya, rakyat juga akan menanti sikap dan reaksi para menteri ini setiap masa. Persoalan yang timbul pula adalah: apakah mereka yang dilantik ini bersedia memikul dan menggalas tanggungjawab yang besar untuk membawa pembangunan yang lebih berkesan di Sabah atau adakah mereka ini akan menggunakan kesempatan yang ada untuk memajukan diri dan keluarga masing-masing(kroni)?. Kita Tunggu Dan Lihat Saja.......sekian.



3 comments:

sabahwatch said...

welcome to wwwsabahwatch.blogspot.com

Umar Safri said...

ya.. tq kpd PAK JIB. tahniah kpdyg telah dilantik. bumi sabah rasa amat bersyukur. harapan kita, agar kedudukan sabah dapat diangkat setingkat dgn negeri2 lain. jika tidak... PRU mendatang akan menjadi pusara politik mereka. syabas david!

David Meja said...

Hi enjoy,

Kita sentiasa harapkan yang begitulah.

Jangan pula dia bagi begitu saja tapi 'isinya' tiada...haha..hanya pada namalah kalau begitu.